Tab dig ved at tælle kalorier

Tab dig ved at tælle kalorier

Der er delte meninger om hvordan man lettest taber sig, men der er en faktor, som ingen kan tage fra videnskaben på området. Denne faktor er, at hvis man spiser mindre kalorier end man forbrænder på en dag, så vil man tabe sig.

Beregn hvor meget du må spise

Det kan være svært og uoverskueligt at danne et overblik over hvor mange kalorier, hvor meget protein og andet man må få på en dag, hvis man ikke ved meget om området. Her kan man heldigvis bruge en online beregner, eller bruge en app til formålet. Dette er et godt sted at starte, hvis man ønsker at tabe sig.

Ved at bruge en app, så kan man også taste ind hvor hurtigt man ønsker at tabe sig. Hvis man vil tabe et halvt kilo i ugen, så skal man nemlig være i et kalorieunderskud pr. dag på 500kcal, hvor hvis man vil tabe mindre, så skal underskuddet være mindre.

Husk at medregne det du drikker

Den fejl, som mange laver, når de vil tabe sig. Det er, at de ikke medregner de kalorier der er i det de drikker. Drikker man en sodavand, en energidrik eller lignende, så er det meget normalt, at der er over 250 kalorier i denne ene drik.

Det er derfor meget vigtigt, at man husker at medregne de kalorier man drikker i ens samlede kalorieregnskab.

Drop de hurtige slankekure

Der er mange der taber sig med suppekur eller lignende, men det kan vi ikke anbefale på nogen måde. Hvis man tager en hurtig slankekur, så laver man ikke om på sit liv, og man vil derfor kunne tage lige så hurtigt på igen, som man har tabt det hele. Det er ikke super fedt at se 5kg rasle af ens krop, hvorefter man tager 7 på efterfølgende, fordi det kun var pga. en overreklameret kur man tabte sig.

Fokuser på at lave en livsstilsændring fremfor hvor mange kilo du taber over hvor lang tid. Hvis ud først ændrer din livsstil, så er du langt bedre stillet ude i fremtiden også.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.